Puteri universale


Stiu ca in ultima vreme postez tot mai greu, dar am decis ca pana la sfarsitul verii voi urma sa postez o serie de circa 40-50 de articole cu tematica istorica, sociala si religioasa in care am sa abordez subiectul „Puteri universale”, in special imperiul si papatul. Mai jos aveti o lista cu titlurile respective, dar mai intai as vrea sa va rog sa imi sugerati daca vreti un episod anume sau mai multe. In caz ca v-a placut un episod anume din istoria romana sau cea medievala care nu se regaseste aici, lasati un comentariu si voi incerca sa il adaug.

Colosseum

Colosseum

p.s Lista de mai jos nu respecta perfecta ordine cronologica si este inca supusa modificarilor.

-O lume rafinata (despre Grecia si conflictul intre Atena si Sparta)
-Episodul Troiei
-Introducere la Enea si Cartagina
-Nasterea Romei, legenda lui Remus si Romulus (paranteza castrele romane)
-Dinastia Augusta, Dinastia Iulio-Claudia, Flavia.
-Augustus -Republica si triumviratele
-Panem et Circences
-Caput mundi et Mare nostrum.
-Criza secolului III -Anul celor 4 imparati.
-Tetrarhia (paranteza catre arcurile de triumf)
-Pars occidentalis et orientalis
-1000 de ani de la nasterea Romei.
-Odoacru
-Invaziile longobarde
-Asezarile Romano-barbarice si primele perioade de criza
-Donarea fortaretei Sutri
-Carolus Magnus si Papa c.
-Lupta pentru investitura
-Costitutio de feudis
-Capitulatul de la Quierzy
-Cruciade, cruciada taraneasca si episodul evreilor
-Conflictul  intre franta si anglia.
-Razboiul de 100 de ani, razboiul celor 2 trandafiri
-Ioana d’arc
-Dictatus Papae

Melodia de astazi este „Ameno”, iata cele doua versiuni ale clipului:

19 gânduri despre „Puteri universale

  1. @ Buna seara !
    Laudabila idee !
    Cum mie imi place ISTORIA
    Succes deplin eu iti doresc !
    As avea chiar si-o propunere
    Daca prea mult nu indraznesc.
    Scrie si despre-ai nostri inaintasi
    Precum Deceneu si Burebista
    Despre DECEBAL si-ai lui arcasi
    Ce-i infruntara pe ROMANI .
    O seara fara FUM de cauciucuri arse !
    Aliosa.

  2. Ma iertati ca va deranjez,vin cu rugamintea la d-voastra sa publicati un articol umanitar despre copilul meu.Singura mea speranta sunteti d-voastra.Toate detaliile despre copilul meu le gasiti pe blogul umanitar:
    http://dorintilica.blogspot.ro/ .
    Va multumesc anticipat!
    Va rog frumos sa-mi dati un raspuns daca puteti publica articolul de care v-am rugat la adresa de e-mail tilicamariana@yahoo.com

  3. Pingback: Ars mathematica | Artele şi ştiinţele vieţii

  4. Buna dimineata !
    Nu incerc sa te cert dar, in comentariile de mai sus,
    ai promis mai multe articole legate de ISTORIA ANTICA ………….,
    une-i doamne ca vei publica si despre
    FEMEILE care au schimbat cursul unor evenimente trecute ……………dar…………………,!!! 🙂 🙂 🙂
    Sau nu stiu eu a descoperi noile articole ???
    Multumesc pentru vizita facuta pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/03/28/
    Indiferent de esti sau nu ” FAN ” STEAUA ,
    un comentariu la articolul ce iese la iveala de dai clic pe link-ul de mai sus, m-ar bucura ! 🙂
    O duminica frumoasa !
    Forza STEAUA !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

Lasă un comentariu