Branza care imi place


Pur si simplu BRANZA !

Pur si simplu BRANZA !

 

 

 

 

 

De mult timp vroiam sa fac un asa articol, dar totusi mi se parea ciudat sa vorbesc de despre branza 😆

Am prins totusi curaj cand am vazut ca si Taraboste are o postare similara.

Pentru inceput, prima mea dragoste a fost branza de oaie, clasica telemea, ca sa nu mai spun de branza unsuroasa, magnifica branza de Sibiu.

Din categoria „branza romaneasca” mai pot spune ca imi place si cascaveaua, o specialitate prahoveana, (din zona doftana) daca nu ma insel.

Eu prefer cascaveaua nu foarte afumata si mai putin sarata, dar marginalizez casul.

Alte specialitati care ma atrag sunt burduful taranesc si fagarasul.

Particularitatea fagarasului este ca are si smantana… si DA, imi place smantana mai ales daca este de oaie si/sau de casa si de obicei nu imi este scarba sa mananc mancare cu smantana.

Mentionez ca laptele nu imi place deloc,  iar casul dulce si urda nu ma atrag in special.

Branza de bivolita, capra si vaca nu imi face mereu cu ochiul.

Cam atat cu branza romaneasca pentru ca vreau sa vorbesc putin si de branza din strainezia care mie imi place:

-Mozzarella (Italia centrala) contine o sumedenie de varietati.

-Gorgonzola, branza cu o traditie de mai bine de 1100 de ani. (Originara din Italia, dar asociata Frantei)

-Fontina Valdostana (nord Italia, la limita cu Franta si Elvetia)

Brie (Franta)

Brie

Brie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pecorino (Italia)

Ragusano (Italia)

Ragusano

Ragusano

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Caciocavallo (Italia)

Caciocavallo

Caciocavallo

-Emmentaler (Elvetia)

-Feta greca (Grecia)

Halloumi (Cipru)

 

As mai avea multe feluri de branza care imi plac, dar imi dau seama ca trebuie sa fiu sintetic.

Pentru inceput, Mozzarella este o branza in special de vaci si aproape mereu se face artizanal.

Branza aceasta trebuie batuta si intinsa cat e calda si in functie de reteta poate sa fie si impletita.

Clasica mozzarella este de marimea pumnului, dar exista si versiuni pe jumatate, sfert sau optime, numite in general bocconcini (bile,bulgari).

De obicei, cu cat mozzarella este mai mare, cu atat este mai pufoasa si mai cremoasa inauntru si acest lucru se observa foarte bine la mozzarella impletita sau la cea de bivolita.

O buna mozzarella nu trebuie sa aiba nici aspect si nici gust de cauciuc si cand o tai trebuie sa fie putin cremoasa si unsuroasa.

In caz contrar ai primit o teapa de proportie si este in avantajul tau sa le faci o reclamatie mare cat o zi de post.

Daca mozzarella ce o cumparati se umfla in punga precum un balon, inseamna ca este scazuta de 3-4 zile.

Sfat din mica mea experienta: mozzarella prea rece tinde sa piarda din gust, asa ca pana sa o mancati, va sfatuiesc sa nu desfaceti punga si sa o lasati cateva minute in apa calie.

 

Gorgonzola, pot spune ca mi-a fost destul de greu in timpul acomodarii cu aceasta branza, tocmai pentru ca are un gust putintel acid, usor amar si este posibil sa ti se faca greata daca mananci cantitatea pe care ai manca-o dintr-o branza normala.

As putea generaliza spunand ca aduce cu gustul de cafea, (gust care pe mine nu ma atrage) dar subliniez ca este doar o generalizare.

Farmecul acestui preparat consta in faptul ca este tratat cu un mucegai comestibil (cred ca se numeste mucegai nobil), un mucegai care nu le face rau adultilor, adolescentilor sau copiilor, dar poate sa provoace dificultati pentru anumiti bebelusi sau femei insarcinate.

Gorgonzola de fel este o branza cremoasa si merge foarte bine cu vin sau cu shoturi de vodca (pentru amatorii de senzatii)

 

Fontina Valdostana, o branza cremoasa si unsuroasa, exemplul ideal de branza din nordul Italiei !

Recomand cu incredere !

 

Brie este cu adevarat cea mai cremoasa si mai grasa branza cunoscuta de mine.

Eu o mananc goala, dar se poate manca intr-o gramada de feluri (se pune si pe anumtie feluri de pizza)

Daca nu va place Gorgonzola, aproape sigur va va place Brie.

 

Pecorino, este o branza caracterizata prin faltul ca este invechita (stagionata).

Exista de mai multe feluri (Sardo, Romano, Toscano, Siciliano)

Toate sunt caracterizate prin faptul ca branza este galbena, tare, are un miros puternic si se taie destul de greu.

Americanii se amuza de mama focului spunand ca aceasta branza este puturoasa !

Eu nu sunt de aceias parere !!!

 

Celelalte feluri de branza imi plac mie, dar nu se gasesc prea usor pe piata romaneasca, asa ca nu are rost sa le descriu.

Astazi ascultam melodia Sway in interpretarea lui Michael Buble

19 gânduri despre „Branza care imi place

  1. bai, mi-ai facut o pofta acum…
    ti minte cand eram mai mic, cumparau ai mei niste cascaval d-ala mic, de avea deasuăpra o pojghita de cauciuc-plastic rosu.

    bai, legendar cascavalul ala!

    • stiu de care zici si e unul din preferatele mele.
      Le el m-am gandit cand am facut postarea.
      Ideea este ca nu reusesc sa tin minte numele, dar matusimea il stie, fapt pentru care o sa o sun si o sa fac un upgrade.

  2. Whoai, ce tare esti! genial articolul, imi place branza, cam de toate felurile (chiar acum am facut un mic bulz cu burduf) de la cea neaosa de la stana pana la specialitati internationale, nu as putea alege. da, ma duc sa imi mai pun o portie.

  3. Imi este rusine sa ma mai declar o fana a branzei.Nu am auzit nicodata de cateva dintre numele ce le-ai mentionat in postarea ta. Bravo! Esti un maestru in ale branzeturilor 😀

  4. Niciun tip de cascaval prezentat aici nu se mai gaseste in magazinele din Targovite.Pe timpul lui Ceausescu se gaseau toate aceste tipuri de cascaval.Eu mai aduc din Italia cate o roata de 30-40 cm.Capitalistii nostri sunt doar niste imbecili care nu vor decat banul indiferent ca este el strain sau roman ,oferindu-ne doar un singur tip, acela flind imbracat in plastic.

    • Inteleg ca este greu dar daca reducem chestiunea doar la termenii Ceausescu-non Ceausescu cred ca limitam discutia.
      Tara a avut niste deficituri si inca are. Conditia oamenilor nu tine strict de un presedinte sau un tiran ori un guvern ori un vinovat.
      Sunt foarte multi factori. Parerea mea personala este ca acum e mai bine.

Lasă un comentariu