Patriotismul


Din punctul meu de vedere, patriotismul inseamna sa ridici in slavi un anumit teritoriu geografic, de obicei zona si tara in care aleatoriu te-ai nascut.

https://i0.wp.com/www.cimec.ro/istorie/unire/stema.jpg

Dar cum adica „aleatoriu” ?

Adica nu a tinut de decizia ta sa te nasti in locul respectiv, din moment ce te puteai naste in alte triliarde de locuri.

Eu sunt perfect de acord sa te mandresti cu anumite aspecte pozitive ale locului din care faci parte, dar nu inteleg de ce trebuie sa inchizi ochii si sa te comporti ca o marioneta manevrata de papusar in timp ce ridici in sclavi si cele mai penibile aspecte.

In ceea ce priveste patriotismul romanesc, permitetimi sa il compar cu un ranjet trist care scoate la iveala o multime de dinti cariati, in timp ce adevaratul patriotism, intr-o adevarata tara, ar trebui sa fie un nici mai mult nici mai putin decat metafora unui zambet larg.

Nu stiu cati dintre voi au bagat de seama si sunt dispusi sa recunoasca, dar patriotismul romanesc la modul generalizat se manifesta doar la pahar si de sarbatorile nationale in cauza.

Adica e un fel de functie matematica care (a se nota cacofonia) se manifesta doar in anumite segmente, va sa zica, patriotismul incepe cu 2-3 zile inainte de 1 decembrie si mai tine 2-3 zile, dupa care oamenii intra in rutina lor care-i defineste si incep sa se planga de una de alta, marginalizand patriotismul.

Pai domnii mei, ori suntem patrioti ori nu mai suntem ?!

Cum vine asta, ce inseamna sa fi patriot doar 10 zile pe an ?

Ori esti mereu, ori nu esti deloc (exemplul meu)

La o discutie din asta pro si contra patriotism se apucase un mocofan sa imi explice mie ca Romania are ape ca perla, coroana de munti, campii intinse si tot felul de expresii poetice.

Mie mi se pare ca mai toate tarile au forme de relief, pe care le mai si valorifica, deci faza ci muntii si campiile pica din start.

A continuat sa imi spuna ca eroii romani care s-au jertfit pentru patrie si asa si pe dincolo.

Ideea este ca mai toate tarile au asa „eroi”, care culmea, nu se gandeau mereu sa lupte pentru curu’ nostru, ci pentru burta lor, familiile lor, sau pentru ca nu aveau alte alternative.

Deci de ce as fi eu motivat sa fiu patriot daca tara nu mi-a oferit nimic si daca oamenii din ea, la randul lor nu mi-au oferit nimic ?

Sau mai bine spus: tara mi-a oferit un singur lucru, m-a ajutat sa vad ca este o mare mizerie si ca trebuie sa imi fac bagajelul si sa plec daca vreau sa am sanse reale.

Si totusi, daca toate tarile au ape, munti, campii si eroi ai neamului, de ce ar trebui sa fiu patriot al unui loc anume ?!

Astazi va propun doua melodii, Ciuleandra la vioara a lui Enescu si Balada penru vioara si orchestra a lui Porumbescu, care sper eu sa nu va plictiseasca nici macar o clipa.

6 thoughts on “Patriotismul

  1. Cred ca notiunea de patriotism se aplica in mod diferit in functie si de caracterul omului. Nu poti generaliza acest sentiment, asa cum orice sentiment este trait diferit de oameni diferiti. Adevaratul patriotism nu este cel clamat ci cel dovedit. Este usor sa te pretinzi patriot, sa tii discursurii tematice, inca conteaza faptele curente si mai ales cele in situatii extreme si in vremuri de restriste.

    • generalizarea patriotismului teoric sau practic necesita o majoritate.
      Daca exista o majoritate, evident exista si o minoritate.
      Daca spun o chestie si mentionez ca este generalizata, cititorul poate valuta daca sa se incadreze in minoritate sau in majoritate.
      Deci nu mi se pare gresit sa generalizez.🙂

Lasă un răspuns

