Ceai: China vs United Kinkdom (Anglia)


Va mai aduceti aminte de postarea aceea care atribuia celor mai cunoscute mancaruri una sau mai multe tari ?

Deci practic mancarurile cele mai cunoscute erau atribuite unei tari, dar s-a ivit problema mai multor tari care candidau la acelas fel de mancare/aliment.

Ei bine, nu am folosit un singur criteriu ca sa nu iasas nimeni in pierdere,deci am folosit urmatoarele criterii:

  1.  Unde a fost descoperit produsul
  2.  De cine a fost facut cunoscut lumii
  3.  Care este tara care il consuma cel mai mult.
  4.  In ce mod este consumat (rutina,prestigiu,caracteristici in societate)

Intre timp a aparut o mica „problema” , adica de ce nu am pus si China in dreptul ceaiului.

Ca sa pot raspunde la intrebare trebuie sa facem un pas inapoi si sa intelegem care au fost etapele carierei ceaiului pana in zilele noastre.

Datorita profesorului meu de religie, un om foarte cult, am ajuns si eu sa stiu ca ceaiul a fost adus in europa de Portughezi, dar descoperit initial de calugarii Chinezi, sau ceea ce se crede ca erau atunci calugarii budisti chinezi.

Deci chinezii au continuat sa bea ceaiul lor, iar portughezii l-au facut cunoscut in Europa; deci a fost fiecare cu pizda masii.

Acu’ ce vreau eu sa zic este ca europenii au facut o traditie de societate, de stima, au facut un fel de a te comporta din bautul ceaiului, pe cand chinezii il folosesc in special  in ritualuri (putin cam primitiv,dar e traditia lor si trebuie respectata) si cu scop medicinal.

Undeva intr-un plan secund sunt si orientalii si arabii, care cultiva si exporta foarte mult ceai.

Ceea ce imi place mie la turci spre exemplu, este ca pe caldura de foc ei beau ceai fierbinte menit sa regleze si sa raceasca temperatura corpului, deci scopul lor este foarte practic.

Si China exporta mult ceai, dar sa ne gandim totusi la suprafata Chinei, la suprafata Indiei si la suprafata Angliei.

Cu toate ca Anglia este mica si nu produce atat de mult ceai, consumatorii britanici (in proportie cu teritoriul) depasesc consumatorii din alte tari bautoare de ceai.

E adevarat ca in China se gasesc mai multe varietati de ceai, dar Anglia a facut un stil de viata, un stil „day by day”, pe cand chinezii folosesc ceaiul mai mult din cauza traditiei populare, daca imi permiteti sa folosesc expresia.

E ca si cum ai zice ca taranul nostru face ciorba ca sa se dea marea naturalist, ei bine, asa este si cu traditia populara a ceaiului in China.

Mai e de spus ca Englezii au avut un boom in tradita lor si au reusit sa faca o ideologie a ceaiului, pe cand chinezii, chiar daca au descoperit ceaiul prin secolul 2-3, s-au rezumat doar la ce au avut si nu s-au preocupat sa ridice nivelul.

Pun mai jos un grafic pentru a reprezenta mai bine ceea ce vreau eu sa zic.

Grafic ceai

Grafic ceai

 

 

Pe axa „x” observam secolele de la 1 la 21, iar pe axa „y” observam gramajul anual pe cap de locuitor.

Numerele nu provin dintr-un sondaj oficial, dar sunt menite sa stimuleze realitatea chestiunii „Ceai: China vs Anglia”

Observam deci o evolutie constanta in ceea ce priveste China, tara care a descoperit ceaiul, in schimb se poate observa un adevarat „boom” in ceea ce priveste mica Anglie si consumatorii ei de ceai.

Din cauza asta am ales sa nu mentionez China in postarea respectiva, caci din moment ce am folosit mai multe criterii, am avut mana libera pentru a alege criteriul care mi s-a parut cel mai potrivit.

P.Sipotetic vorbind as spune ca  cineva mi-a atras atentia asupra faptului ca nu am mentionat China in dreptul ceaiului si tot ipotetic as spune ca acea persoana mi-a spus ca sunt un orgolios si nu vreau sa accept ca am gresit punand anglia mai presus decat china in ceea ce priveste ceaiul.

Iar eu acum as raspunde ca nu s-a pus niciodata problema sa nu fiu constient de ceea ce inseamna China in acest domeniu,dar pur si simplu a contat prea putin.

 

Melodia de astazi este „Georgia in my mind” in interpretarea maestrului Ray Charles

4 thoughts on “Ceai: China vs United Kinkdom (Anglia)

    • Si eu prefer ceva rece ca sa ma racoresc, dar iti spun ca este o experienta foarte interesanta sa bei ceai fierbinte pe caldura.
      Are capacitatea sa te faca sa te racoresti fara sa iti mai fie asa de sete ulterior.

  1. Ideea e ca ceaiul fiind fierbinte te face sa crezi ca e mai cald decat atmosfera, iar tu tinzi sa crezi ca afara e mai frig decat este de fapt😀. E o idee simpla, dar care da roade. D-aia, multi pe vremea asta servesc supe calde, ca sa fie si bun si „racoritor” …
    Plus, e relaxant sa bei un cei cald, decat o bere rece :)) … macar uneori :))

Lasă un răspuns

