Pus pe ganduri dupa o vacanta frumoasa !


Cam in fiecare sfarsit de sezon fac rost de o casa la mare, la cativa metrii de plaja si la cateva minute de munte.

Stau cat e ziulica de lunga cu burta la soare si la propriu si la figurat.

Peisajul de mai bine de 180 de grade este superb,iar  de la mine de pe balcon se vade turnul unei cetati si un mic arc de triumf pus langa insiruirea de palmieri.

Tot la 180 de grade dar intr-un plan secund se vede plaja,marea si muntele.

Turnul vazut de pe plaja

Nu ma deranjeaza ca ma duc la sfarsit de sezon ca oricum clima imi permite sa fac plaja pana in toamna tarzie si litoralul este de zeci de ori mai bun decat cel romanesc, ca sa nu mai spun ca de cate ori ma duc in zilele de varf mi se ia pielea de pe picioare, asa ca este in interesul meu sa ma duc mai prin august-septembrie.

Palmierii de langa scara blocului meu

Final Marina – Interno della Chiesa di San Giovanni

Chiar daca plaja cea mai apropiata este la cativa metrii de scara blocului, eu prefer alta plaja asa ca sunt nevoit sa mai merg cateva minute in plus.

Pe plaja respectiva am un bar chiar sub nasul meu, plus ca se vede un splendid  castel construit in munte si cateva turnuri deasupra muntilor apropiati.

Din moment ce am si muntele tot atat de aproape, am ce face si in zilele mai putin insorite si pot vizita inclusiv si cateva cetati medievale unde se mananca o inghetata artizanala de nota 20.

Orasul e mic iar acum il cunosc destul de bine; am invatat locurile unde se face pizza pe gustul meu si restaurantele unde se mananca accesibil si calitativ.

Ca sa nu mai spun ca in fiecare an gasesc  amici din anii trecuti si asa se face ca timpul trece repede.

Asta-i problema, ca timpul trece PREA REPEDE si in fiecare vara raman cu cateva carti care trebuie sa le citesc pe plaja.

Anul trecut am ramas cu cateva zeci de pagini din Ivanhoe de Sir Walter Scott pe care ramasese sa le citesc in tren.

Trece vacanta, fac valiza seara si dimineata ma scol devreme ca sa prind primul tren.

Din gara se vede marea pe o parte, iar pe cealalta parte muntele; aerul este foarte curat si nu se percepe nici urma de haos cosmopolitan sau de agitatie urbana.

Ma sui in tren, ma apuc de citit si ajung la Torino, orasul unde locuiesc eu.

Imediat ce ies din gara vad ceva ce nu vazusem decat in documentare: un fum gros peste oras si o mare agitatie de oameni completata un dute-vino de masini.

Nici macar nu reuseam sa vad bine, se vedea totul in ceata si fum.

Chestia asta m-a pus grav pe ganduri pentru ca atunci mi-am dat seama cu adevarat in ce mediu traiesc si am realizat ca este aproape imposibil sa ducem o viata fara industrie si poluare.

melodia de astazi este Lady in red a maestrului Chris de Burgh, intr-o interpretare impecabila la saxofon cu un clip pe masura.

A doua versiune este interpretata mai bine, dar nu are clipul asa de frumos:

One thought on “Pus pe ganduri dupa o vacanta frumoasa !

Lasă un răspuns

