Curiozitati despre Franta


Cand ma gandesc la Franta imi trec prin minte diferite chestii; unele mai logice, altele mai putin logice.

1) Parisul, orasul iubirii

2) Napoleon

3) clasica paine  in forma de bagheta

4) Cartierul Montparnasse.

5) Branza Emmental si cea cu mucegai.

6) Luvrul

Daca si voi va regasiti in ceea ce am spus mai devreme inseamna ca aveti o parere putintel gresita despre Franta. Voi face un scurt comentariu fiecarui element de mai sus si voi incerca sa pun in evidenta acel element care nu il leaga de Franta.

1) Parisul este orasul iubirii, aici am nimerit-o, poate singurul concurent este Roma (nu ma pot pronunta foarte bine, Roma mi se pare mai fascinanta, Parisul mai romantic.)

2) Napoleon, tipul nu era un francez pur ci corsican. Corsica apartinea Italiei, dar in anul 1768 a fost vanduta Frantei. Un an mai tarziu se naste Napoleon, puiul de corsican italian.

3) Painea in forma de bagheta este poate cea mai mancata paine in Franta. In mod gresit este atribuita francezilor, dar aceasta paine a fost adusa de catre austrieci.

bagheta

bagheta

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Cartierul Montparnasse-Montmartre din Paris este foarte cunoscut pentru trecutul si prezentul sau artistic. Artisti de renume au trait acolo: Picasso,Marcel Duchamp,Constantin Brancusi,Salvador Dali,Van Gogh,Renoir. In zilele noastre, cartierul este asaltat de sute de pictori si artisti de toate rangurile dispusi sa faca niste capodopere pentru o suma medie si bine meritata de bani.

Va pun mai jos doua clipuri cu tehnicile mele preferate.

Primul este mai spontan, al doilea este mai teatral:

5) Branza emmental este un alt element care este atribuit francezilor in mod eronat. Aceasta branza apartine elvetienilor, in schimb cea cremoasa si cu mucegai este tipic frantuzeasca.

6) Luvrul, paradisul pe pamant: are opere din toate colturile lumii. Majoritatea celor mai importante sunt Italienesti.

Louvre

Luvrul

 

 

 

 

 

 

Cam asa cu psihicul omului, asociaza lucruri care de cele mai multe ori sunt pe jumatate adevarate.

Chiar daca stiu ca Emmantalul nu este o branza frantuzeasca, inevitabil imi vine in minte. Idem si cu painea bagheta sau cu Napoleon.

Sunt perfect constient de aceste mici greseli, dar nu am de gand sa imi schimb mentalitatea prea curand.

Intr-un fel ma amuza acest tip de asociere pe care mintea noastra o face, vorba aia: „Fiecare om are o pasrica la cap, dar eu am un stol intreg.”

Astazi ascultam „Édith Piaf – Autumn Leaves”

2 thoughts on “Curiozitati despre Franta

  1. @ Buna seara !
    Nu am fost niciodata in FRANTA desi mi-am dorit .
    In anul 2002 in ITALIA fiind cu sotia la nunta fiicei mele cu un inimos italian,
    mi s-a propus sa ” dam o fuga pana-n FRANTA ” dar am refuzat spunand ca vreau sa vad VARICANUL si ROMA
    mai intai si dupa aceea PARISUL !!!
    Mare greseala am facut !
    De-atunci, in ITALIA am mai fost de vreo sase ori dar in FRANTA , nu !
    E frumoasa FRANTA , este plina de ISTORIE iar
    NAPOLEON BONAPARTE
    este idolul meu ( vezi de vrei PROFILUL meu ) .
    O TARA nu trebuie judecata prin prisma unor politicieni si jurnalisti rautaciosi la adresa noastra a ROMANILOR ci trebuie judecata prin prisma ISTORIEI si a POPORULUI ei !!!
    Daca voi fi SANATOS, la anul in vara cand voi merge in ITALIA la rude,
    o sa dau o fuga si pana-n FRANTA !
    Frumoasa prezentare !
    Felicitari !
    La Multi Ani de 1 MARTIE
    de MARTISOR !
    Cu toata stima,
    Aliosa.

    • Va multumesc pentru vizit.
      Roma este un oras de toata frumusetea si merita pe deplin sa imparta tronul cu Parisul, oras in care nici eu nu am reusit sa ajung.
      Numai bine, Savoir Faire.

Lasă un răspuns

